Breddad mässa gav rekordmånga besökare på Nolia Trädgård

När Nolia Trädgård avslutades på söndagen gjordes det med ännu en dag av besöksrekord. Sammanlagt kom 7976 personer till mässan en ökning med hela 1201 besökare.

– Beslutet att bredda mässan för att få fler intresserade att hitta hit har gett tre dagar som alla slagit rekord, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB som arrangerar mässan.

Fler barnfamlijer, större ålderspann och fler män. Det är facit av den mest framgångsrika mässan i Nolia Trädgårds historia.

– Vår personal har lyckats göra en mässa som blivit bättre för varje år. Det strategiska beslutet har att bredda mässan med möbler, bygg och maskiner för att kunna locka en bredare målgrupp än tidigare har slagit fantastiskt väl ut, säger Tommy Abrahamsson.

– Alla i teamet bakom Nolia Trädgård har verkligen lyckats, säger han.

Kristin Olsson, projektledare för Nolia Trädgård, är väldigt nöjd helgen och tycker att det är roligt att mässan nu når en bredare målgrupp.

– Jag tycker att vi lyckats bredda mässan och öppna upp den för fler, samtidigt som vi befäst mässan som kunskapsbas och centrum för trädgårdsintresset i Norrland, säger hon.

Nolias vd ser hur Nolia Trädgård visat vägen för vad som kan förväntas av kommande mässor från Nolia.

– Vi har gjort väldigt mycket bakom kulisserna på Nolia AB som kommer att märkas i ökad kvalitet med bredare mässor som lockar fler besökare, säger Tommy Abrahamsson.

 

Fakta, antal besökare genom åren:

2012: 5918
2013: 6459
2014: 6503
2015: 6829
2016: 6775
2017: 7976 (årets mässa)