Nolia nominerat till Digital PR Awards

Nolia AB har, som enda mäss-, event- och konferensföretag i Sverige, nominerats till Digital PR Awards. Priset delas ut av Mynewsdesk och Nolia har nominerats i kategorin Kultur, Underhållning & Turism tillsammans med företagen Bauer Media Group AB, Warner Music Sweden.

– Det är fantastiskt roligt att vårt uthålliga arbete bär frukt, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Årets nominering är den andra i rad för Nolia som redan förra året nominerade till Årets Nyhetsrum som priset hetat i åtta år. 

Till priset för 2017 års arbete har Mynewsdesk bytt fokus och namn. De anger att de med "Mynewsdesk's Digital PR Awards” vill vi uppmärksamma de som har förstått vikten av att arbeta med ett effektivt PR-flöde - som dessutom ger resultat.

Juryn har gått igenom över 100 ansökningar av Mynewsdesk cirka 5000 kunder. I sitt urval har de bland annat studerat vilka företag som är effektiva i sina PR-aktiviteter, och vilka nyheter som får hög räckvidd och som engagerar. 

De faktorer som legat till grund för bedömningen under nomineringsjuryns arbete har varit utseende och upplägg på nyhetsrum, bredd och variation av innehåll samt engagemang, räckvidd och resultat av PR-aktiviteter.

De nominerade företagen kommer nu att synas av en extern jury samt analyseras och utvärderas på den data som finns tillgänglig. Arbetet för att utse vinnarna kommer ta ytterligare någon vecka för att tillslut presenteras den 7 mars på ett event i Stockholm. 

Nolia AB har nominerats i kategorin Kultur, Underhållning & Turism tillsammans med företagen Warner Music Sweden och Bauer Media Group AB, som äger och driver Sveriges största radiostation Mix Megapol, nätverken Rockklassiker och Vinyl samt Svensk Pop.

– Det känns stort att bli nominerade som enda mäss-, event- och konferensföretag men också att vi få dela nominering med företag av den kalibern. Att vi är ett av få företag som nominerats två år i rad, och trots att priset bytt inriktning, visar att vi jobbar på ett strategiskt och långsiktigt sätt med vårt PR-arbete. Dessutom visar årets nominering att vi arbetar i absolut framkant med den plattform som Mynewsdesk erbjuder, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Bland nominerade i andra kategorier kan nämnas företag och organisationer som IKEA, Pågen, Green Cargo, Circle K, Göteborgs Stad, Blåkläder, Delicato, Löfbergs, Hermods och Swedavia.